Godaste pastan

Det finns mängder av recept på Delizie. Det här inspirerade mig först. Och sedan hittade jag det här. Familjen vill ha receptet så här kommer det.

Min rätt blev inte så fin på bild så det ska ni slippa. Men smaken! Vi älskar en här rätten. En ång har vi gjort den på färdigköpt pasta och en gång på hemgjord. Den hemgjorda blev helt klart bäst men sådan lyx har man inte alltid möjlighet till. Det här är mitt förenklade recept som jag kör på när det behövs mat kvickt.


Delizie a la Anna
4 portioner

1 pkt färska lasagneplattor
200 g rökt skinka
150 g ost
1 squash
1 brk krossade tomater med vitlök och örter
1 förp färdig ostsås från kyldisken
riven parmesanost

Sätt ugnen på 200 grader.
Hyvla squashen i långa remsor med osthyveln. Hyvla osten i skivor.
Ta ut en pastaplatta. Lägg på squash, ost och skinka. Rulla ihop alltsammans till en ganska tight rulle. Dela på mitten och ställ i en form. Gör samma sak med all pastan.
Häll över krosade tomater och toppa med ostsåsen. Riv över lite parmesanost.
Gratinera mitt i ugnen i ca 20 minuter.

0 Utläggningar: