Enkel lunch i efterhand

Jag satt framför datorn och redigerade några matbilder. Jag är som ni vet ingen mästerfotograf men tycker ändå att jag vill försöka föreviga recepten då och då. Mitt i redigeringen ropade barnet så jag stängde ner, raderade mobilkamerans kort och gick för att se efter vad han ville. När jag kom tillbaka till datorn upptäckte jag att jag inte sparat bilderna.

Idag när jag kopplade in mig på kameran upptäckte jag att det trots allt låg bilder kvar och döm om min förvåning när jag insåg att det faktiskt var just mina matbilder. Så, här kommer en uppdatering.

På bilden finns en enkel macka som passade lagom som lunch för 3 personer. Jag hade av en slump köpt hem en italiensk ciabatta utan att veta vad den skulle användas till. När vi fick lunchgäster omvandlades brödet till en god och mättande macka.




Enkel lunchsmörgås
3 portioner

1 stor ciabatta
100 g färskost naturell
3 msk pesto
6 skivor lufttorkad skinka (salami eller annat torkat kött går också bra)
125 g mozzarella
sallad

Dela brödet på längden. Blanda färskost och pesto och bred på båda snittytorna. Lägg i sallad, mozzarella och skinka. Servera.



Andra bloggar om: , , , ,

0 Utläggningar: