Att uppfylla sina löften

För ett tag sedan fick jag frågan:
- Kan du inte skriva om allt ni äter till middag så att jag kan få idéer.
Mitt svar var enkelt:
- Allt är inte bloggbart.
Men personen stod på sig och jag lovade att försöka under en period. Vi får se vart det leder. De dagar jag lagar middag ska jag publicera receptet. Eftersom jag har en del uppdrag framöver så kan det ibland bli lite skralt med publiceringar. Men närmaste månaden kör vi på och ser hur det känns.

Dagens middag var en kär gammal goding, en variant av det här.
Min variant har jag gjort om efter familjens premisser.


Min thailåda
3 portioner och två lunchlådor

600 g kyckling eller fläskkött
2 paprikor
1 vitlöksklyfta
1 burk kokosmjölk
2 msk sweet chilisås
½-1 tsk sambal olek
2 tsk soja
limesaft
salt och peppar

Strimla köttet tunnt. Bryn det i lite olja på järnet. Strimla paprikan och låt den fräsa med sista minuter. Riv över vitlöken. Häll på kokosmjölk, sweet chilisås, sambal olek och soja. Låt koka upp och bli varmt. smaka av med limesaft, salt och peppar. Servera med nudlar eller strimlad omelett.


Andra bloggar om: , , , , ,

0 Utläggningar: