Plötslig nyårsfest

Bjöd hastigt och lustigt hem gäster till nyårskvällen. Om de lovar att kasta paljettklänningen tillbaka in i garderoben och komma utan höga klackar är de välkomna. Och har så klart lovat. Och så har de lovat att ta med bröd och dricka och lite snacks.

Själv kommer jag att sätta fram lite olika snacks och röror. En av de bästa, enligt mig själv, är den så kallade sommarosten. Denna ost kom jag i kontakt med på mitt jobb i somras. Denna färskoströra säljs i lösvikt och är butikstillverkad och finns endast på sommaren. Jag gör min egen variant och uppenbarligen året om. Den är god.


Nyårets sommarost


200 g flödeost
100 g philadelphia eller annan färskost
1 selleristjälk
½ dl finhackad ättiksgurka
1 vitlöksklyfta
1 msk finhackad rödlök
2 msk hackad gräslök
salt
peppar

Se till att alla ingredienser är hackade väldigt fint. Rör samman dem med ostsorterna. Låt stå kallt ett par timmar.



Andra bloggar om: , , ,

0 Utläggningar: