Äta vante eller ost

Min svåger tycker att getost smakar som att bita i en riktigt smutsig fårpäls. Om det är sant vet jag inte men om det stämmer så kommer jag kanske att hugga in på en lovikavante framöver. För getost smakar gott i min mun, som min pappa hade sagt, och därför hamnade det på den improviserade nyårsfesten. Den skarpa getosten blandades upp med färskost för att få en mjukare karaktär och det blev perfekt.


Getostbollar

100 g getost
100 g färskost (philadelphia)
1 msk honung
en nypa salt
svartpeppar
finhackad röd paprika, finhackade valnötter eller finhackad gräslök

Mosa samman getosten, färskosten och honungen till en jämn smet. Rulla små bollar av smeten och rulla i sin tur bollarna i antingen paprikahack, valnötter eller gräslök. Lägg upp på fat och låt alltsammans sätta sig en stund i kylen.



Andra bloggar om: , , , , ,

0 Utläggningar: