Kanske en upprepning, kanske inte.

Igår var jag på personaldag med arbetet. Det var en ganska hyfsad dag. Matmässigt var det kanske inte en fullträff. Kvällens friterade potatisklyftor var halvråa i mitten vilket förtog upplevelsen betydligt.

Stora delar av dagen spenderades utomhus och vädergudarna var med oss så att vi hade uppehållsväder mestadels. Eunder eftermiddagens fikastund låg regnet i luften men det komm bara ett par droppar. Och tur var väl det eftersom det gräddades krabbelurer över öppen eld. Gott med hallonsylt och friskluft. Jag lovade ett par kollegor att det skulle finnas ett krabbelurrecept här men jag är inte helt säker så här kommer det.

Krabbelurer

1 ägg
1 dl socker
1 dl mjölk
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 krm salt
smör till stekning

Vispa samman ägg och socker. Tillsätt mjölk. Rör ner mjöl, bakpulver salt. Grädda smeten i smör på låg värme (eller över öppen eld).
Servera med sylt och socker.



Andra bloggar om: , , , ,

1 Utläggningar:

  1. Tack för tipset!
    Jag kan tipsa om mitt recept på cheesecake nu i värmen. Den är nästan som glass.