I min frånvaro

Jag vet att det är långt mellan uppdateringarna men ni får förlåta mig. Min tid kretsar kring en älskad människas liv och så måste det vara. Åtminstone ett tag. Jag ska blir en bättre bloggerska när tiden ställt allt till rätta och vi har fått frid hos oss.

Så länge får ni äta det som bjuds, idag en enkel Köttfärs- och grönsaks gratäng.

Enklast möjliga gratäng
4-5 portioner

8 färska champinjoner
1 squash
1 bakpotatis
1 gul lök
250 g nötfärs
1 dl Philadelphia vitlök och örter
1½ dl matlagningsgrädde
½-1 dl vatten
salt
peppar
olivolja

Sätt ugnen på ca 175 grader. Skiva champinjonerna och fräs dem i lite olja.
Strimla squash, potatis och lök. Stek färsen. Blanda ner ost och grädde när färsen är brynt. Sala och peppra.
Blanda grönsaker och färs och lägg i en ugnsfast form. Ställ i ugnen i ca 45 minuter, eller tills allt är mjukt.



Andra bloggar om: , , , ,

0 Utläggningar: