Salt dressing är fantastiskt

När jag är på jobbet har jag fantastisk juicebar precis runt hörnet. De har förutom massor av goda drycker också en fantastisk sallad med misodressing. Förmodligen är de andra salladerna också superba men just denhär är faktiskt den enda jag äter eftersom den är så god att det nästan krävs kraftuttryck för att beskriva den. Jag vet inte varför men den är beroendeframkallande. Och så är det såklart trevligt att ha god lunch ungefär tjugo meter från kontoret.

Mitt problem är bara att jag arbetar halvtid och därmed finns det dagar då jag är betydligt längre från salladen än tjugo meter. De dagarna får man antingen sukta efter salladen och äta något annat eller göra som jag gjorde för några dagar sedan och försöka experimentera. Resultatet var gott och kan på snudd nog mäta sig med den äkta varan.

Salladen innehåller för övrigt kyckling, quinoa, romansallad, körsbärstomater, morot, böngroddar, rättika och sesamfrön. En riktigt god blandning ska jag säga.


Misodressing
Dressing
I påse misopasta
3 msk vatten
2 tsk sesamolja

Blanda ingredienserna till dressingen. Det behövs inget salt eftersom mison är mycket salt. Slå dressing över salladen och blanda om.


Andra bloggar om: , , , ,

0 Utläggningar: