Låtsasnyttig godsak

Jag är ett stort fan av naturgodis i de flesta former. Speciellt gillar jag de där små müslitopparna med vit choklad och yoghurt. I påskas experimenterade jag med godis och kom på att det här smakar nästan lika gott.

Müslitoppar

1 dl vaniljyoghurt
150 g vit choklad
2 dl müsli (jag använde en osötad med fruktbitar).

Häll yoghurten i ett kaffefilter och låt rinna av över natten.
Smält chokladen försiktigt. Ta av från värmen och rör ner 2 msk av yoghurten.
Rör ner müslin i blandningen.
Klicka ut små toppar på bakplåtspapper och ställ allt i kylen för att stelna.


Andra bloggar om: , , ,

2 Utläggningar:

  1. Aj aj aj. Det är som upplagt för ett beroende!

     
  2. Ja, det kan nog närma sig ett beroende. Fast å andra sidan har jag bara gjort en enda sats och mer än hälften gav jag bort. Fast det gäller nog att hålla sig i skinnet här.