Till Mårten Gås krävas sås

Idag fördes matdiskussionen mellan mig och maken via e-post. Han satt på sitt arbete och jag på mitt och vi diskuterade ivrigt näringsintaget för kvällen. Droppen var när han skrev att han fått pippi på pippi och hävdade att de skånska generna skrek efter Mårtensmiddag.

Att tillgaga en gås är en långdragen procedur som inte lämpar sig för ett efter-dagis-tête à tête med ett hungrigt barn fick lösningen bli kycklinglår. Dessa kompletterades med en burk rödkål, några morötter och lite äppeljuice. För vi kommer nu till ärendet för mig bloggpost, såsen. Jag har kommit på att en slurk koncentrerad äppeljuice i såsen gör att den smakar både höstigt och sött vilket passa de mörka novembermiddagarna perfekt. Prova får ni se!

Glad Mårten!



Andra bloggar om: , , ,

0 Utläggningar: