Efterapning

Det här receptet finns på många bloggar, speciellt hos dem som lever efter den så kallade lchf-modellen. Oavsett hur man lever är det här en mycket god efterrätt. Den smakar lite som de där dumleklubborna som jag brukade få av min låtsasfarmor när jag var liten.

Jag serverade tillsammans med hallon efter en fisksoppa och det passade perfekt. Det här är mitt recept.


Chokladefterrätt
5 portioner

125 g mörk choklad
2 dl vispgrädde
1 dl creme fraiche
½ tsk kaffepulver

Koka upp 1 dl grädde. Hacka chokladen grovt. Rör ner i den varma grädden.
Vispa samman creme fraiche och reserande grädde till en lagom mjuk konsistens. Rör samman med kaffepulver och chokladsmeten. Häll i en form och låt stå kallt över natten. Servera med hallon.


Andra bloggar om: , , , ,
mat, recept, Baka, dessert,

0 Utläggningar: