Insulinsprita eller SAWA-spruta

Jag har en hemlig dröm om att få vara Martha Stewart för en dag. Hon är så superbt fiffig och hittar lösningar på allt möjligt och omöjligt. Hennes omåttliga pysselambitioner är ett gift för mig och jag är allt som oftast på hemsidan för att kolla in nyheterna. Men jag är inte speciellt fiffig själv även om jag ibland får ett ryck och sätter igång projekt av varierande karaktär.

Ett sådant ryck gick jag härom natten. Klockan tio satte jag igång ett kakbak. Jag plockade fram min kaksprits, en SAWA 2000 deluxe, som jag fått av mormor och satte fart. (Här kan du se en nyare variant). Av samma deg gjordes två sorters kakor.


Medan kakorna svalnade plockade jag fram kartong, sax, pennor och lim och gjorde ett par små boxar till kakorna. I varje ask gick det fem små kakor. Dagen efter portionerades detta ut till familjen. Kakorna passade speciellt till familjens diabetiker eftersom det var relativt lite socker i degen så blodsockret bör inte nå nya rekordnivåer vid intag av en sådan liten torris. Fast ett överintag är nog inte att rekommendera eftersom fetthalten fortfarande är ganska hög. Jaja, goda var de i alla fall.





Andra bloggar om: , ,

1 Utläggningar:

  1. tack! men jag ska inte ut och resa.

    söta kakkartonger =)