En stor besvikelse

Vi var bjudna till Grand Hotel för att fira ett jubileum. Men ack vad jag blev besviken.
Har alltid hört så goda saker om Grands mat och såg verkligen fram emot att komma ifrån hemmet och få lite smakligt käk. Men döm om min förvåning när det inte alls var gott.
Vi blev bjudna på gourmettallrik, vilket inte låt helt dumt. Och det såg
gott ut, ända tills vi smakade. I en liten skål fanns risotto med räkor. Eller jag tror att det skull varit risotto men inget tydde på det. Riset var både torrt och knaprigt. Bredvid fanns lite potatissallad som tyvärr inte smakade mer än majonnäs utan kryddor. Dessutom hade potatisbitarna en liten seg hinna. På detta låg ihoprullade rostbiffskivor som saknade all tillstymmelse till rosa skimmer, den var helt genomstekt och därmed också ganska trist. Dessutom fanns det en ganska seg och torr bulle på tallriken. Denna var fylld med lite marinerade grönsaker. Och grönsakerna var väl egentligen det enda som jag kan tänka mig att äta fler gånger.

Nu kanske ni tänker att jag är kräsen, att jag får hejda mig lite eftersom köket faktiskt är under ombyggnad och eftersom det faktiskt var många människor som skulle ha mat på en gång. Och det är sant, kanske ska jag inte klaga allt för mycket men oavsett när jag går på krogen så förväntar jag mig att maten är färdiglagad när jag får den.

Kvällen i övrigt var mycket trevlig. Gott sällskap och god dricka och barnvakter som var av det mer uthålliga slaget. Helt ok om man räknar bort käket alltså.


Andra bloggar om: , ,

2 Utläggningar:

  1. vilken Grand Hotel var ni på, om jag får fråga...?
    Jag har nämligen också hört talas om Grands goda mat - och har planerat att besöka Stockholms Grand Hotel med min man nästa gång vi är Stockholm...
    Kanske ska välja Saltsjöbaden istället då...

     
  2. Vi var på Grand i Lund. Stockholms grand har jag också ätit på. Det var lovley!