Algeriska oliver

Maken äter inte oliver, men det gör jag. Med stor förtjusning. Vi köpte en liten burk och trots att det inte fanns så många oliver i den är jag nu ganska trött på det. Dock måste de ätas upp ganska omgående eftersom jag av misstag hällde bort lagen. För att ändra smaken på dessa goda svarta oliver gjorde jag en typ av Mslalla, en algerisk olivinläggning.Eftersom jag inte hade alla ingredienser gjorde jag på mitt sätt men det blev bra ändå.


Mslalla på mitt sätt

1 dl svarta oliver av en sort du gillar
saft och skal från 1 lime (min var extremt stor så kanske 1½ eller 2 är mer korrekt)
½ tsk koruianderfrön
½ tsk hel spiskummin
½ krossad torkad chili

Blanda allt i en skål. Täck över och låt stå i kylen i ett par timmar minst. Oliverna blir bara bättre och bättre med tiden.


Andra bloggar om: , , , , , ,

0 Utläggningar: