long time no see

Det har varit fullt upp den senaste tiden. det har inneburit väldigt lite matlagning och desto mer halvfabrikat och hämtmat. Men, som det ser ut nu finns det en ände på detta också. Inledningsvis får ni nöja er med lite kaka, utan bild.

Fick en receptbok av modern, provade ett av recepten men var så klart tvungen att
förändra det så att det passade mig. Jag har en vurm för brownies och letar, precis som efter cheesecaken, efter det perfekta receptet. Den perfekta brownien är fast men ändå kladdig, smakar mycket choklad, fastnar inte på tänderna och tillfredsställer kakbehovet för de närmaste två veckorna. Jag har ätit den en gång och sen inte mer. Nu letar jag efter ett eget perfekt recept.

Det som finns här nedan är inte perfekt. Men det är på rätt väg.


Brownie
ca 20 bitar

100 g blockchoklad
150 g smör
2,5 dl vetemjöl
1 dl kakao
2 dl strösocker
1 dl mörkt Muscovadoråsocker
4 ägg
1 tsk vaniljsocker
½ tsk bakpulver

Sätt ugnen på 175 grader.
Hacka chokladen grovt.
Rör smör och socker poröst. Blanda ner äggen. Rör ihop de torra ingredienserna i en annan bunke. Häll ner den hackade chokladen. Blanda därefter ner mjölblandningen i ägg- och smörsmeten.
Klä en form, min var ca 20*20, med bakplåtspapper. Häll smeten i formen och grädda i ca 20 minuter.

0 Utläggningar: