rånjärnet

Såg i kommentarer att Kinna undrat kring mitt gorånsjärn.
Har dessutom fått frågor av människor i min omgivning. Så jag skriver ett svar här helt enkelt.

Järnet kommer från Skepphultss Gjuteri och är nytillverkat.
Det ser ut precis så här, men saknar snygga frukter intill.

Bilden har jag så klart stulit från hemsidan.

3 Utläggningar:

  1. Aha, då kanske jag skulle kunna använda mitt gamla antika - som inte är riktigt så här stort, men med fint mönster. Undrade just hur länge jag skulle behålla det och om det skulle komma till nytta någon gång. =) Tack för bilden!

     
  2. Klart att du ska använda ditt järn. Har man ett gammalt är det ju klart bättre. Mama har ett sånt där gammalt ärvt fint järn. Mitt är förvisso nytt men jag ska försöka se till att det går i arv istället.

     
  3. Åh, jag vill också ha ett rullrånsjärn! Synd att min studentekonomi inte tillåter ett inköp, och att de verkar vara väldigt svåra att få tag i på loppis.