My mortal enemy

Jag förberedde min lunch, fotograferade den nogsamt. Hade längtat länge efter tonfisk, speciellt eftersom lillasyster berättat om sina tonfisksallader. Sen fick jag lite ont i magen… nu vet jag varför. Tonfiskmackan är ju min dödsfiende. Jag skulle stannat vid kalkon eller skinka. Men nu får jag stå mitt kast.

You Are a Turkey Sandwich

Conservative and a bit shy, you tend to stick with what you know and trust. You are very introverted, and you prefer to blend in whenever possible. Though you may be hard to know well, anyone who does know you considers you a true friend.
Your best friend: The Ham Sandwich
Your mortal enemy: The Tuna Fish Sandwich


Jaja, den som nu vill prova hur det känns att äta upp en dödsfiende så kan jag berätta hur jag gjorde.


Tonfiskmacka
2 ordentliga mackor

1 burk tonfisk
1 kokt ägg
1 selleristjälk
1 inlagd gurka
2 msk majonnäs (min egen med vitlök blev det)
2 msk turkisk yoghurt
salt & peppar
svarta oliver
grönsallad
tomat
bröd

Hacka ägget, sellerin och gurkan. Blanda med tonfisken och rör ner majonnäs och yoghurt. Smaka av med salt och peppar.
Låt röran vänta så länge du kan/hinner/orkar, gärna ett par timmar.
Fördela grönsaker och röra på ditt favoritbröd och ät.

2 Utläggningar:

  1. Ja, man kan undra, är vi förvånade?

    "You are a tuna sandwich
    Some people just don't have a taste for you. You are highly unusual.
    And admit it, you've developed some pretty weird habits over the years.
    You may seem a bit unsavory from a distance, but anyone who gives you a chance is hooked!

    Your best friend: The Club Sandwich

    Your mortal enemy: The Turkey Sandwich"

     
  2. *skrattar* det här var ju lovley. Men du gillade ju min tonfiskröra så det var inte helt oväntat.