Mammamat

Idag har jag varit själv hemma med den lilla guldklimpen. Maken har återgått i arbete och jag har försökt hitta nya rutiner i vardagen. Det har kanske inte gått jättebra men jag hann i alla fall fixa lite gott käk till mig själv.



Tycker att jag med gott samvete kan kalla det här för mammamat eftersom den goda fadern helst undviker de flesta av ingredienserna. Skriver inget recept eftersom det hela var en kylrensning men det som åkte på tallriken var följande:

Lax- och bulgursallad

Överbliven kall bulgur
Advokado
Röd paprika (så klart)
Babyspenat
Rökt lax
Olivolja
Citronjuice
Svartpeppar från kvarnen

Hällde därefter upp ett glas äppelcider i vitvinsglas, vek en servett fint och åt det hela med solen i ansiktet och en fot på barnvagnen. Jag gillar att var hemma.

0 Utläggningar: