mera kakor på gång

Min svärmor har levt med Candida ganska länge. Det är en sjukdom som det råder ganska många olika tankar om. Vissa påstår att den endast och allenast drabbar den som är svårt sjuk i AIDS. Andra hävdar att det är vilken svampsjukdom som helst och därmed också drabbar vem som helst, när som helst. Vissa vill inte ens erkänna det hela som en sjukdom. Men det spelar ingen roll eftersom min svärmor de facto blir sjuk av socker, jäst, sprit och överintag av kolhydrater.

Eftersom jag tycker att det är ganska spännande att experimentera i köksregionerna har jag gett mig på de mest märkliga ting. Har gjort diverse olika kakor och bröd med mer eller mindre lyckat resultat. Ett av de bästa är kokoskakor utan socker som ändå smakar helt fantastiskt. Och eftersom det blir träff med svärmodern i under morgondagen så slängde jag ihop en sats. Tillsammans med lite candidavänliga mandelmusslor som jag gjorde i vintras får hon en trevlig fikastund hon också.

Heja mig, den duktiga svärdottern!

0 Utläggningar: