Fredagspizza lchf-style

Pizza är en favorit i den här familjen. Men mjölstinn mat är inget för mig. Letade upp ett recept på LCHF-pizza som jag anpassade efter eget tycke. Det blev riktigt bra.
I vanliga fall har jag tonfisk och lök på min pizza. Det har också blivit tradition att stänka över ordentligt med tabasco när den kommer ur ugnen. Men idag var tonfisken slut. Istället hade jag bacon, grön paprika, fetaost och färsk basilika. Gott det också.

Pizza LCHF-style
1 rund pizza

35 g riven ost
1 ägg
3 msk grädde
1/5 tsk fiberhusk
1 msk kruskakli
1 msk kokosmjöl
1/2 dl mandelmjöl
I nypa salt

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa samman ost, ägg och grädde. Tillsätt fiberhusk, mandelmjöl, kokosmjöl och salt.
Låt smeten stå ca 5 minuter för att svälla. Bred ut smeten i en cirkel på ett bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i ca 10-15 minuter. Ta ut och toppa som en pizza med fyllning efter önskemål. Grädda därefter i ca 10-15 minuter till.

0 Utläggningar: