Herre min je

Nej, jag är inte död. Jag har inte gått under jorden. Jag är inte sängliggande.
Jag är bara trött och mitt uppe i tentaskrivande. Varför ger man sig in i pluggsvängen när man egentligen varit klar länge med det?

Jaja, mellan varven har jag läst om/av Magnus Uggla, den stackaren som inte fick äta prinsesstårta som barn. Kanske är det därför han utgör en så tragisk figur. Prinsesstårta är dessutom något av det vidrigaste som finns. En massa könslös sockerkaka, grädde som måste stabiliseras med gelatin och dessutom lite torr marsipan ovanpå allt. Det är riktigt räligt. Bättre är det att gå till OM-tanke och äta en bit god ekologisk chokladtårta medan bebisarna kryper i vild upphetsning över golvet och plånboken gapar tom efter alla inköp av ekologiska barnkläder.



Andra bloggar om: ,

2 Utläggningar:

  1. Traditionella tårtor är faktiskt inte goda. Man känner stor ånger så snart man köpt en "smarrig" bakelse och upptäcker att det kunde man varit utan.
    Kämpa på med tentan. Vi ser fram till att du är klar och åter får tid att förgylla vardagen med matispiration, trevligt kåseri och bilder

     
  2. då får jag önska grattis tillbaka!
    kram