Surt sa räven

Hade planer på en god smörgås till kvällen, eftersom jag skulle inta middag själv. Men det smög sig eftersom jag glömde hälften av ingredienserna i affären. Inte så att jag inte tog dem med mig efter betalning utan jag glömde att plocka dem åt mig. Så det fick bli till att improvisera, gör en kovändning och planera något annat.

Gjorde en citrusmarinad som ni få veta mer om i morgon. Det är först då vi vet om det slog väl ut eller inte. Marinaden smakade i alla fall bra för sig och jag kan nog tänka mig att använda den både till kyckling och rostbiff.



Citrusmarinad

Saft av ½ lime, ½ citron, ½ apelsin
Skal av ½ lime, ½ citron, ½ apelsin
1 msk färsk rosmarin
1 torkad röd chili

Skala av skalen från citrusfrukterna, se till att inte få med det vita. Hacka fint. Pressa ur saften ur frukterna. Hacka rosmarinen och chilin fint. Blanda ihop allt.

0 Utläggningar: